Erik Smink SMP

Ik ben Erik Smink, eigenaar van Ynzet en gecertificeerd Senior Marketing Professional (SMP). Met bijna 20 jaar ervaring in diverse rollen op het gebied van marketing, productmanagement en projectleiding. Primair bij zakelijke en financiële dienstverleners. Zowel op managementniveau als uitvoerend.

Regelmatig word ik gevraagd als adviseur voor MKB bedrijven in de omgeving van Amersfoort. Daarnaast houd ik op verzoek lezingen over actuele marketingonderwerpen en begeleid ik studenten als ‘second opinion’ bij het schrijven van scripties.SMP 2

Opleidingen
Kennis en kunde is de basis van mijn vak. Vanuit die overtuiging heb ik diverse opleidingen afgerond, waar-onder Nima C, NextMarketeer C, Prince 2 foundation en voor de financiële dienstverlening o.a. Assurantie B, VP Leven, Woningfinanciering 2 en VP Inkomen. Natuurlijk heb ik mij ook verdiept in Scrum/Agile en ben ik gecertificeerd Scrum Master. Daarnaast werk ik jaarlijks actief aan mijn Permanente educatie zowel voor marketing als voor de financiële dienstverlening. Zo ben ik in 2015 met het Nederlands Instituut voor Marketing mee geweest naar een ‘study-course’ bij CIM in London, waarbij onze kennis is geactualiseerd o.a. digital, brandmanagement en marketingstrategie.

Ondernemend en bevlogen
Van nature ben ik ambitieus en ondernemend, met doorzettingsvermogen. Ik help mensen vol inzet en bevlogenheid bij het halen van hun doelen. Ik ben commercieel, analytisch en doelgericht. Altijd op zoek naar concrete verbeteringen en resultaten. Besluitvaardig, met bewezen leidinggevende en organisatorische kwaliteiten. In mijn vrije tijd ben ik graag sportief actief, zoals tijdens de afgelopen Europese Kampioenschappen Masters Zwemmen in London.

Werkwijze
Elke vraag en organisatie vergt een passende aanpak. Mijn aanpak wisselt dan ook per opdracht. Geen one-size-fits-all methode, maar een bij uw vraag passende methode. Maar altijd met de bij mij passende 100% betrokkenheid en inzet.

Als marketeer, productmanager of projectleider vind ik het belangrijk dat ik activiteiten ontplooi op basis van analyse en (strategische) inzichten. Ik begin mijn opdrachten dan ook altijd met beeldvorming. Zowel van de interne als de externe situatie. Daaruit filter ik een visie, die praktisch wordt vertaald naar activiteiten. Ik werk met voor de opdrachtgever zichtbare tijdslijnen, budgetten, output en resultaten.

Wat maakt Erik anders dan andere interim professionals?
Ik ben een bevlogen marketeer en professional in de financiële en zakelijke dienstverlening. Helemaal gek van mijn vak. Naast mijn werkuren probeer ik minimaal 10 uur per week bezig te zijn met het lezen van vakliteratuur, het bezoeken van evenementen, het sparren met collega professionals, het zoeken naar goede praktijkvoorbeelden, etc. Zo houd ik actief mijn vakkennis actueel en fris.

100% inzet
In mijn natuur zit dat ik graag zichtbare resultaten voor mijn opdrachtgevers wil boeken. Daar zet ik mij voor 100% voor in. Dus als ik een opdracht voor iemand doe, ga ik ervoor. Volledig.

Kennisimpuls
Ik heb veel gevoel bij actuele ontwikkelingen op het gebied van marketing, productmanagement, effectief leiderschap en financiële dienstverlening. Ik krijg echt energie van het actief delen van deze kennis en ervaring. In de praktijk blijkt dat ik daarmee collega’s motiveer en help om vanuit andere perspectieven naar zichzelf, het bedrijf en de mogelijkheden te kijken. Zo lever ik naast het opleveren van de gevraagde deliverables tijdens mijn opdrachten ook vaak een kennisimpuls en een stukje extra motivatie op bij collega’s.

Mensen maken het verschil
Naast de inhoudelijke component heb ik ook veel ervaring als projectleider en manager. Daardoor schakel ik eenvoudig tussen verschillende bedrijfsniveaus. En vertaal ik strategische doelen snel en behapbaar in kritische succes factoren en realistische activiteitenplannen. Waarbij de kwaliteiten van medewerkers in de organisatie het uitgangspunt vormen. Uiteindelijk maken de mensen binnen elke organisatie het verschil!